Dag 17

30 september 2018 - Granada, Spanje

Van morgen hebben we de fiets gepakt, en zijn naar Granada gefietst, ik zal je vertellen dat is een hele toer, vooral om het feit dat ze haast geen fietspaden kennen, als je op een fietspad zit dan een eindje verder houdt die ook zo weer op.

Doodeng vond ik het fietsen langs de grote straat, het verkeer scheurt je aan alle kanten voorbij, je zit bijna tegen de vangrails aan want je fiets zo ver mogelijk naar rechts in de hoop dat ze je maar niet zullen raken echt niet leuk fietsen hoor!!  Ze hebben hier schitterende bezienswaardig heden, hele mooie gebouwen goed onderhouden ziet er prachtig uit allemaal, wel heel veel klimwerk, heel vaak moest ik van de fiets af want dan kwam ik er niet tegen op dat koste heel veel kracht inspanning en die heb ik dus echt niet, we hebben nog een terrasje gepakt om wat te eten, en dan kreeg je voor dat het eten kwam een schaaltje met vleesballetjes en een beetje vette patatjes er bij een soort van tapas dat hebben ze hier heel veel.

Zo tegen drieën waren we weer bij de camping, want we moesten om 18:30 weer klaar staan voor de Flamingo avond er stond een taxi klaar, met ons ging er nog een echtpaar mee ook van de zelfde leeftijd dacht ik zo het waren Fransen, de communicatie  met elkaar dat ging voor geen meter, zij spraken geen Engels en geen Duits toen maar proberen met handen en voeten tja dat schoot ook niks op, dan maar de mond dicht houden.

Goed dan maar concentreren op de taxi rit, dat ging er van scheuren door de straten van Granada, ik denk dat ik mij overal aan heb vast gehouden, om toch maar niet bij die Franse vrouw op schoot te belanden.

De Flamingo avond speelde zich af in het oude gedeelte van Granada, dus we moesten hoog de bergen in, ook weer een belevenis op zich, hele smalle straatje die zich naar boven kronkelden en het ging allemaal maar net deze chauffeur had zeker ervaring dat was goed te merken, op de weg er naar toe zette hij de auto aan de kant en moesten wij uit stappen want dit moesten we echt zien, nou het was adembenemend wat je daar zag en dan overdrijf ik niet hoor!!

Ze noemen dit Het Alhambra  het is een middeleeuws paleis en fort van de Moorse heersers van het koninkrijk Granada in Andalusië. Het bevindt zich op een heuvelachtig plateau aan de zuidoostelijke grens van de stad Granada, dit is dus één van de vele bezienswaardigheden die Granada rijk is.

Na dit schouwspel zijn we weer ingestapt en niet veel later waren we op de plaats van bestemming, een soort van restaurant zon beetje in een heuvel gebouwd, er was een trap met god zij dank een leuning er aan dus daar hebben wij ons naar boven gehesen, en toen kwamen we helemaal boven in het restaurant op het terras zo leuk om te zien en zo gezellig aangekleed, en met de uitkijk op de Alhambra

Wij konden aanschuiven aan een tafeltje voor 2 personen en ik moet zeggen dat wij toch wel het mooiste plekje hadden super romantisch dat wij dit toch nog mee mochten maken….

Er werd voor ons een lekker glaasje wijn in geschonken, ook voor de Fransen naast ons aan een ander tafeltje en, toen moesten we proosten zei zeggen cin en vooral elkaar in de ogen kijken, ten minste dat zeiden de handen en de voeten, en daarna werden wij voorzien van heerlijke tapas gerechten, na een tijdje daar te hebben gezeten kwamen er steeds meer mensen eten en op een gegeven moment was het volle bak.

Ook zagen wij als wij naar beneden keken een meneer staan die nogal aan de maat was, wij zeiden nog die kan nooit naar boven dat past niet, en jawel hoor hij kwam wel boven, en je kon goed zien aan zijn kleding dat de opgang naar boven eigenlijk te smal voor hem was, want één kant van zijn kleding zat vol met witte kalk.

Eindelijk het was het zover nog even weer een eindje naar boven klauteren en daar kwamen we in een mooi aangekleed zaaltje terecht, met een klein podium, wij wilden net gaan zitten, maar toen wenkten zij ons en moesten we helemaal vooraan komen zitten, lijkt misschien mooi maar dat is echt niet zo ik heb nu nog een stijve nek!!

Helaas mocht er niet gefilmd en gefotografeerd worden jammer ,nu kunnen wij juli niks laten zien, maar er kwamen drie vrouwen en drie mannen het podium op een gitarist een zanger en een zangeres en de rest waren dansers heel erg mooi om te zien en te horen we hebben vreselijk genoten die mensen gaven alles zo te zien aan het zweten wat ze deden.

Heel erg leuk om dit mee te maken het kost een paar cent maar dan he je ook wat.

1. Toon Brouwer:
    2 oktober 2018
    Mooi verhaal , maar wat een belevenis met die taxi. Het is altijd wat met die Fransen ze doen toch niet echt moeite om Engels of Duits te spreken.
  2. Bruggeman:
    2 oktober 2018
    Wij lezen met veel plezier jullie blog. Jullie beleven heel wat avonturen. Schitterend! We kijken alweer uit naar het volgende reisverhaal. Nog veel plezier!
  3. Erik én Ria:
    2 oktober 2018
    We genieten elke keer weer van jullie spannende reisverhalen ,songs horen geen moment verveling. Geniet er van we wachten op het volgende belevenis Gr van ons😂
  4. Margreet van Looy:
    2 oktober 2018
    Leuk om jullie vakantieverhalen te lezen. Nu jullie in Spanje zitten en de verhalen lezen krijgen wij gewoon zin om te vertrekken! Nog heel veel plezier in España!
  5. H.Mues:
    2 oktober 2018
    Fijn om te lezen dat jullie het geweldig naar je zin hebben en je goed vermaken. Maar met zulke leuke uitstapjes is dat niet zo moeilijk toch.
    Blij daar maar zolang mogelijk want hier wordt het steeds kouder en ook soms een beetje regen maar dat is niet zo slim.
    Met groeten van Diny en Herman en nog een leuke tijd verder