Dag 15

28 september 2018 - El Rocío, Spanje

We zijn vandaag het dorpje ingelopen, ik moet zeggen heel bijzonder, het is overal zand, en houten palen voor de huizen om de paarden hier aan vast te binden, het is net als in een western.Het kleine stadje El Rocío behoort toe aan de gemeente Almonte en ligt direct naast het nationale park Doñana in de provincie Huelva. Met slechts 2000 inwoners zou je het eigenlijk een dorpje moeten noemen maar elk jaar met Pinksteren ondergaat dit dorpje een ware metamorfose en verandert het in de op twee na grootste stad van Spanje. Duizenden pelgrims uit alle hoeken van Europa, in het bijzonders uit het zuiden van Andalusië, verzamelen zich dan hier voor de Bedevaart van El Rocío, oftewel de Romería del Rocío; Spanje‘s grootste religieuze festival ter ere van de Maagd van Rocío.Alleen in deze tijd worden de huizen bewoont en verder in het jaar is dit dorp verlaten.Aan de hand van de fotos kun je zien hoe dit er uit ziet, de camping ligt hier vlak bij, we verblijven hier nog 1 nacht en gaan morgen weer verder.

1. Toon Brouwer:
    30 september 2018
    Mooie plaatjes, heel bijzondere traditie van deze streek.